onsdag 20. april 2011

Hjemmelaget blomsterkasse - levegg:)

 

I dag lagde jeg meg en blomsterkasse av noen gamle værbitte materialer
som vi har en del av under den ene terrassen:)
Jeg liker jo best den stygge grå siden:) så den vender ut, og så har jeg malt
den litt her og der.

 

Bunnen er enkel med to plankebiter på tvers og hønsenetting over.
- så skal jeg ha i plast som jeg stikker noen hull i og jord:)

Da jeg holdt på med denne i dag, tenkte jeg litt på hvor den skulle stå
og der er det alltid en kald trekk eller kald vind fra nord...så da kom jeg på at jeg
kunne lage en " levegg " som jeg festet til blomsterkassen.

 

Mannen kom hjem fra jobb i det jeg skulle til å styre med denne leveggen:o))
- så han måtte til pers igjen:))
Var litt vanskelig å holde, stramme og stifte fast nettingen alene.
Toppen av leveggen er en meie fra gyngestolen:o))
( hagegyngestol som er i plast, men ser ut som kurv)
Jeg skrudde begge meiene av i går fordi de har irritert meg leeeeeenge.
Gyngestolen hellte fremover med disse på...så nå ble den mye bedre:))
Det beste var jo at det ble gjenbruk av denne meien da:)

 

Nå gjenstår det å velge ut riktige planter da...........Ser for meg en kraftig
hurtigvoksene slyng:) og kansje en vintergrønn..
Plantasjen har åpent hver dag i påska, så det blir nok en tur ut der
en av dagene:)
Skal male de to stolpene også hvite.
Vi har ikke helt bestemt hva vi skal i påska, men kansje vi drar opp på hytta
på lørdagen å sjekker tilstanden på vær og vind:)

ØNSKER DERE ALLE EN RIKTIG FIN PÅSKE!!

( Jeg har blitt medlem av Women`s Link List - ta en titt inn og bli inspirert av andre)

13 kommentarer:

Valeria sa...

thats a wonderful box,i was also making some boes my self :)

Fru R. sa...

Heia
Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg. Er så imponert over kreativiteten din, du viser det nok en gang. Ønsker deg en kjempeflott påske, så vår vi håpe at været slår til hele påsken.
Klem Mette

salige lavendel sa...

Så flink du er!! Den blir sikkert nydelig med blomster i.

Happy Lia´s sa...

Det der var jo utrolig smart og kommer til og bli nydelig med noe klatrende blomster.....Ikke minst kjekt at den er mobil. Super ide!!!!

Daisys home sa...

Skal si du er en driftig og kreativ dame :)
Kjempesmart og så dekorativt dette ble.
Heldige dere som har fint vær, her regner det og såå surt.
Ha ei fortsatt fin Påske, klem sissel

Gry sin lille verden sa...

Den blomsterkassen/leveggen var utrolig tøff :) Gleder meg til å se planter og blomster der :)

Ha ei fortsatt fin påske!

Klem

Ingunn sa...

Hei.
Denne var utrolig stilig....Her kommer jeg til å herme. Dvs...ikke jeg, da, men min mann. Han vet det bare ikke ennå ;)
Du er helt utrolig. Jeg vet jeg har sagt det før , men :)
Påskeklem fra Ingunn :)

Veronica sa...

Heisann Janne

Takk for alltid hyggelige og "trøstende" kommentarer :-)Merker at dagene med den lille blir bedre og bedre, vi lærer hverandre å kjenne.
Ser du har kommet deg utendørs med prosjekter, utolig koselig uteplass du har. Og hagedammen er jeg misunnelig på, den er lekker, ønsker meg en slik en gang. Gleder meg til å putle litt ute jeg også, håper å få plantet litt i løpet av helgen. Så må jeg si at jeg gleder meg over hvert nye innlegg fra deg.
Ha en fin påske videre.

Klem fra Veronica

hjertemynthe sa...

Hei! For et idyllisk hjem du har! Og så er du så utrolig oppfinnsom, spennende å se alt du kan finne på.. hehe... Følger deg gjerne jeg... :))))

Caroline sa...

Kjempegod ide med en levende levegg:)
Blir nok kjempefint med en klatreplante i kassen...Du har jammen meg mange gode ideer;)
Fortsatt god påske til deg!
Klem Caroline

GundaM sa...

stilig, du er flink !

og så flott ved dammen din, fikk lyst til åslenge meg nedpå der ;)))

fortsatt fin påske til deg ;)

Trollmora sa...

Kjempefin levegg! Fant bloggen din i dag og jeg setter meg til med en kopp kaffe og blir en stund å følger deg videre jeg :)

Skattejegeren sa...

Så smart :D Den blir nok kjempe fin når noe vokser oppover :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...