søndag 18. november 2012

" Islykt " på 1 -2 -3........

 

Hei og god søndag!

Har fått en del spørsmål om disse "islyktene" jeg lager
med eggehvite og sukker........så her kommer
det en reprise:))

 

1. Finn frem 1 egg, en kopp til å ha eggehviten i, litt
sukker og de glassene du vil bruke...
Jeg har her brukt 4 stk "vanlig store" Nora syltetøyglass.
- og har fremdeles mer eggehvite igjen:)))

 

2. Hell i eggehviten i glasset og rist rundt til det har satt 
seg overalt...
Hell ut overskuddet i koppen igjen:)

 

3. Så heller du i litt sukker i glasset med eggehviten
og rister rundt til sukkeret er kommet overalt.......hell så ut
overskuddet:))

 

Og vipsann - 4 stk "islykter":)

Den ene til venstre fikk litt dårlig med sukker...men da er det bare
å strø på litt til og riste rundt:)))
Tror disse ble laget på under 2 min:)
Telyset er på plass i den ene for en test......

De blir finere og finere jo lengere de står.......og etterhvert
blir eggehvite-sukkerblandingen helt " frossen"
Jeg har noen som jeg lagde for 2 år siden - som er like fine fremdeles:)
Noen av de har jeg brukt til lyslykter i sommer med hønsenetting 
rundt - og da la jeg de bare i varmt vann en stund, men måtte
skrubbe godt for å få sukkeret helt av:))

Disse egner seg kansje best for innendørs bruk..men det går fint
å ha de ute om de ikke blir fulle av regn, for da smelter de etter
en stund....

Håper denne forklaringen kan hjelpe til dere som vil prøve:)
Lykke til iallefall:o))
 

10 kommentarer:

Turid sa...

Du er et oppkomme av ideer - hadde faktisk dette på blokka mi for den her søndagskvelden, er alene -kjæresten reist på kurs , deilig med bittelitt julemusikk , røkelse , fyr i ovn og maaaaasssse hobby ideer.Takk for at du deler - å sender "repriser" atpåtil!!

Beathesbokhylle sa...

Du er så flink, disse skal jeg jammen ta å lage, tusen takk for "oppskrift"

LaLa`s Loft sa...

Tusen takk, da vet jeg hva jeg skal gjøre i morgen.
Du har en vakker blogg... Jeg har akkurat begynt å oppdage decopage, så jeg gleder meg. Titt gjerne innom hos meg om du vil, der er strikking, søm og smykker - å forhåpentligvis snart litt decopage :)

Dordis kreative glede sa...

Tusen takk for fin beskrivelse :) skal ha juleverksted for små og store neste søndag, da skal vi jammen lage slike!! :) Og her er det masse å oppdatere meg på ser jeg ;)gleder meg :)

vigdis sa...

HEI JANNE!:) Tuuusen takk for handelen av de nyyydelige tingene jeg fikk i posten i dag!!:) Du er flink!!:) Og tusen takk for det nydelige hjertet i gave!:)

Herman Grans ♥ sa...

Kjempefint tips! Takk for at du deler :) Ønsker deg ein fin kveld :) Klem fra Grete

Anonym sa...

For en fantastisk inspirerende blogg! Tror jeg skal prøve meg på disse :)

Anonym sa...

Takk for tipset med eggehvite og sukker på glass.Mine glass ble så fine.


Gunn Helen sa...

ÅÅÅÅÅÅ, æ som gikk i containeren med 10 glass for en time siden :( Dette var jo flott !

Connie sa...

Så stilig:)
Ikke prøvd før. Bare fostret med fros fra Papandreou, og brent det i ovnen.
Dette må prøves.
Takk for at du deler:)
Klem Connie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...