søndag 22. juni 2014

Safarikake - himmelsk god!:)

 

Hei og god søndag!

Fredag hadde mannen bursdag....og nabofruen:))
Vi pleier ikke feire bursdager så voldsomt...men litt kake blir det alltid.
Jeg bakte sjokoladekake som jeg gjør titt og ofte;o)

Fredagskvelden - over hagegjerdet kunne nabofruen fortelle at hun hadde
laget Safarikake:)
.....og fortalte hvor enkelt og knallgodt dette var..


 

Lørdag ettermiddag - med muntlig oppskrift i hode, gikk turen til butikken:))
Og oppskriften er:

1 - 2 pk Safarikjeks
200 g melis
1 pk philadelphia
1 kremfløte
og bær etter ønske - jeg valgte som naboen jordbær,blåbær og bringebær:)

Kjeksene knuses i en form - jeg brukte en paiform.
Pisket så krem og blandet i osten sammen med melis...
La over kremblandingen på kjeksbunnen og så fylte jeg videre
opp med deilige bær:)


Mannen var på jobb til seine kvelden,,,så kaken fikk god tid til å bli ekstra
god i kjøleskapet:)
.....så ble det kake på han dagen derpå også;)

 

Søndags formiddag fortsatte kakespisingen.......på "soldekket" - terrassen
som får sol på seg så fort sola våkner og hele dagen:)))

HA EN FIN SØNDAG DERE OGSÅ !;) 
(Kaken kan også lages direkte i fine glass om en skal ha "fine" gjester:) )

5 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Denne kakevarianten fikk jeg sist jeg var på klubb, og den smakte utrolig godt.
Min klubbvenninne kalte den Dessertpai...
Kjært barn har mange navn :))) Oppskriften er make til denne, bare med 2 ts vaniljesukker i tilleg :)

Ha en superfin søndag i solen (",)..
Klem Heidi

Parkvegens Hageglede sa...

Takk for oppskriften, dette såg virkelig godt ut! ha en fortsatt fin søndag!

Christine Seljelid sa...

Nom-nom!!
Den så knallgod ut, og virker relativt enkel å lage. Må testes ut altså1!

God søndag til deg.
Klem fra Christine

Refleksjon på livsvegen sa...

Flott oppskrift, må prøvast.
Vonar du har fin sommar!

Edny sine puslerier sa...

Denne kaken er helt super!Så enkel å lage, og såå god;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...