lørdag 8. april 2017

Akvarium og laminering.........

 

I dag har det blitt mye frøsåing...........og det startet med disse torvbrikettene som
var en rest fra i fjor...
Her om dagen så var mannen til Danmark en tur og da ble det
 xx kg kjøtt med hjem:) og
etter at jeg hadde sortert og vakumert alt så fikk jeg noen flotte
brett til å så i:)))

 

Etterpå fant jeg noen bilder fra hagen på dataen og printet ut 3 stk som
jeg laminerte.......

 

Og de ble festet på bakveggen i akvariet - som ikke er i bruk.
Kjøpte det for 1 kr da en dyrebutikk hadde nyåpning her i Vågsbygd og tenkte
det hadde vært greit å bruke til koiene når de skal inn for vinteren..
Jeg hadde 8 koier og 3 av de fineste ble satt i akvariet og de andre
i ei stor balje i kjelleren....
Etter få timer døde koiene i akvariet............og siden da har dette bare
stått og samlet støv i hagebua.....
( dette er et par år siden og koiene i kjelleren lever i beste vellgående):)))

 

Synes det ble kjemegreit og bruke dette til drivhus:)))
Godt lys i taket (tror jeg) til plantene..

 

Funderte litt på hva jeg skulle så........men lagde navneskilt på noe av 
frøene jeg har liggende...
Lagde de på dataen - printet ut og laminerte de...så klippet jeg de opp:)))
Aner ikke om de vil holde seg like fine over tid, men satser på det:)

 

Denne jordstamperen eller jordpresseren lagde mannen til meg i fjor:)))
- passer utmerket når jeg sår i runde potter:)))

 

Da ble det 18 stk oppi akvariet:)))
.....og når plantene begynner å titte frem, får de se (på bakveggen) hvor de skal bo 
når de blir store:o)))

 

Før jeg tok kvelden fra frøsåinga fant jeg frem doruller og et brett til fra
noen kjøttvarer (som er godt vasket!).......
Dorullene klippet jeg i to så nå har jeg 35 nye rom til div. frø:o)))

Ønsker alle som er innom en flott lørdag!

1 kommentar:

Edny sine puslerier sa...

Så smart å bruk akvarium til drivhus. Det er ikke alle som har det stilfullt i såkarene sine. Lykke til med spiring og groing, og ha ei riktig fin påske!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...