torsdag 6. april 2017

Ny "spirekasse" for gulrøtter:))

 

I dag har jeg sådd gulrotfrø...........melkekartonger har jeg gjemt på og som er ypperlig
såkasse, men de er jo veldig stygge å se på da:)))))
- så jeg kom på en idê på hvordan det kunne bli litt bedre:o)
( eller egentlig knallfint) :)))

 

12 melkekartonger hadde jeg tilgjengelig og da passet det å sette
6 og 6 sammen:))
Tenkte først å lage ei lita trekasse å sette disse oppi etter de var dekorert, men
plutselig kom jeg på noe annet:))

 

Først boret jeg hull i bunnen av kartongene, så limte jeg de sammen og klippet
til bjørketapet.......

 

Nummererte sidene og tapetbitene i tilfelle det var ujevnheter:)))
- og tapeten tåler å vaskes, så da vil jeg tro den tåler litt vannsøl også:o)
Limte den på med tapetlim..

 

.......og viiips nye såkasser for gulrotfrø:))
Jeg har også kjøpt meg "krittavle" på rull, så jeg klippet ut et par biter
og skrev med kritt på hva det inneholder:))
 
Siden jeg boret hull i bunnen fant jeg frem ett av skobrettene jeg bruker
i hyllene på planterommet og fant også ut
at det går 36 melkekartonger på et slikt brett:)) (de fra Biltema)

- hadde bare 12 her, så jeg får finne på et eller annet matlaging hvor det
går mye melk sånn at jeg kan få fyllt opp brettet:o)))
 

 

Noe av det jeg sådde sist lørdag:))))
- gøy å se at det skjer noe nede på planterommet.... 

Ellers i dag har jeg sådd dill, oregano, timian, blomkål, salat
kinakål, kålrot og purre:)))))
Mesteparten av dette kan sås direkte, men tenkte å se om jeg klarer
å få til dette på planterommet - det er jo det med lys og temp. som gjelder
så for bare si tvi tvi:)))

Ønsker dere alle en fin fin dag!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...